In navolging van de verscherpte federale maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen, nemen wij voorlopig volgende voorzorgsmaatregelen:
1) Alle niet-dringende behandelingen worden uitgesteld.
2) Gelieve niet te vroeg te komen op uw afspraak om de wachttijd te beperken in de wachtzaal (u kan wachten in de wagen op de parking).
3) Bij voorkeur vragen we dat enkel de patiënt in de wachtzaal plaatsneemt, de begeleiders kunnen buiten het gebouw wachten (1 ouder toegestaan bij kleine kinderen).
4) We geven voorlopig enkel nieuwe afspraken via de telefoon, niet meer aan de balie van de praktijk.
5) Gelieve voldoende afstand te houden van elkaar en er worden geen handen gegeven.
6) Tijdelijk zullen er geen boekjes beschikbaar zijn in de wachtzaal.
7) Wanneer de tandarts of assistente u komt ophalen uit de wachtzaal, zal deze u eerst begeleiden naar de wastafel om de handen te wassen.
8) Voor de start van de behandeling zal gevraagd worden de mond te spoelen met een ontsmettende mondspoeling.
9) We vragen u om uw afspraak te annuleren: -wanneer uw lichaamstemperatuur hoger is dan 37.5 graden -bij lichte ziektesymptomen

Implantologie Kortrijk

Wanneer één of meerdere tanden ontbreken, kunnen deze vervangen worden door tandimplantaten.
Een implantaat is een schroefje (Titanium) dat geplaatst wordt in het kaakbot thv één of meerdere ontbrekende tandwortel(s).

Vervolgens kan er een kroon of een brug (bij meerdere ontbrekende tanden) op vervaardigd worden. Indien alle tanden in een boven- en/of onderkaak ontbreken of verwijderd zullen worden, kan men kiezen voor een uitneembare klikprothese op 2 of 4 tandimplantaten of een vaste brug op 6 tandimplantaten.

Bij Kordent Kortrijk kan men terecht voor een behandeling met tandimplantaten van a tot z. Er wordt een studie gemaakt en de verschillende behandelmogelijkheden (uitneembaar of vast prothetisch herstel) worden gesimuleerd en uitgelegd. Zowel het verwijderen van de tand als het chirurgisch plaatsen van het tandimplantaat, gevolgd door de prothetische suprastructuur, gebeuren allemaal in de tandartspraktijk. De behandelperiode en een overzichtelijk prijsbestek worden bij het intake gesprek duidelijk overlopen.